În prezent așteptările de la un părinte al cărui copil este special sunt cu mult peste ceea ce poate el să ofere. El trebuie să știe și medicină, să fie și un bun terapeut, să cunoască psihologia copilului, să fie un pedagog în formare cu o situație materială și financiară peste medie pentru ca să poată susține drumul greu și anevoios pe care îl are de străbătut copilul său cu cerințe și nevoi speciale. Dacă ar fi să tragem linie după toate aceste cerințe, practic i-ar fi imposibil să ducă la final cu succes tot ceea ce se așteaptă de la el. Părintele are nevoie de încurajare, de susținere, de servicii de specialitate pentru el și copilul lui.
Reeducarea psihomotrică își propune să amelioreze tulburările mentale și să faciliteze adaptarea subiectului la mediu. În mod normal și firesc această parte revine terapeutului care se ocupă de copil. De cele mai multe ori ”se sare” peste partea cu mișcarea și se trece direct la litere și cifre. Iar ”mișcarea” nu se referă la săritura în lungime, tur de rezistență sau abdomene.
Se referă la acele acte motrice simple, de baza, prin care copilul învață cum să țină o bucată de plastilină în mână și cum să o încălzească, trecând-o dintr-o mână în alta.
Sau de a lua o bucată de hârtie și de a o mototolii, strângându-i degețelele.
La fel, trebuie să îl învățăm cum să apuce o foaie de hârtie sau un șervețel cu două degete și să îl rupă în bucăți.
Important va fi și felul în care pune și scoate un capac de la o cutie sau cum deschide și închide un fermoar.
Exersați cu copilul până reușește. A doua zi luați-o de la capăt pentru că acesta va avea nevoie de un anumit timp până își va însuși mișcările care vor deveni automatisme.
Acțiunile (sau programele) prezentate anterior fac parte din programele personalizate de intervenție.
Din lipsa informației și a experienței, majoritatea părinților se așteaptă ca aceste simple, dar extrem de importante acțiuni să vină de la sine. Copilul trebuie să le dobândească pe parcurs ca și cum e ceva firesc. Dar, din păcate, întârzierea acestor abilități va veni la pachet cu alte întârzierii din celelalte arii de dezvoltare ale copilului.
Dacă în prima parte a vieții sesizați că copilul dumneavoastră nu face așa ceva, adresați-vă unui specialist.
ACPDD
Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii, esti de acord cu folosirea acestora. Detalii
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.